8 juni – 3 bal strokeplay

Deze herenmiddag wedstrijd is onder fantastische weersgesteldheid gestart met 22 deelnemers. De vakantieperiode voor de senioren zal debet aan het geringe aantal zijn geweest. Desalniettemin was de stemming opperbest en kreeg de wedstrijdleiding menig complimentje over de flightindeling. De leiding had zichzelf samen ingedeeld, zie foto rechts.
Daar waar een second neary beloofd was op hole 5 was deze door een miscommunicatie met de Marshal als longest op hole 7 geplaatst. De doorgewinterde leden begrepen dit direct en noteerden dus de longest. Wim ten Heggeler heeft deze dan maar de sneaky longest gedoopt welke door Tiemen Boes werd opgeëist.
Doordat de greenkeepers weer druk in de weer waren geweest om de greens te prikken en te bezanden waren deze niet helemaal zoals we het meestal gewend zijn: ‘glad en strak’. Om thuis nog wat te oefen om de juiste cup te vinden heeft de ware golfer wel een alternatief.

Sanne Dijkstra was zeer dominant aanwezig door de 1e plaats op te eisen en tevens de neary waarbij hij gelijk ook maar een birdie maakte.
1e Sanne Dijkstra met een netto score van 67 (pl.hcp 35)
2e Joop de Jong met een netto score van 68 (pl.hcp 23)
3e Bob Verhoog met een netto score van 72 (pl.hcp 30)
Er werden 6 birdies gemaakt waarvan Gerard Siemerink er twee maakte.
De AED werd er niet bijgehaald maar Alfons Esman heeft toch lelijk zijn voet verzwikt en kon met een kou kompres de afsluiting onder het genot van een pilsje meemaken en werd later door zijn meelevende flightgenoot naar zijn auto vervoerd.

De wedstrijdleiding

De winnaars

Op de foto Sanne en Joop bijeen vooraf gemelde afwezigheid van Bob Verhoog.

Volgende week 15 juni is de invitatiewedstrijd waarvoor het verzoek is om hiervoor nog in te schrijven. Meespelen zonder invite is ook mogelijk maar dan buiten mededinging.