15 juni – Invitéwedstrijd

Zou het waar zijn dat golfers geen vrienden hebben?

Na het welkom heten aan de gasten en deelnemers van de herenmiddag op deze invité-wedstrijd, vroeg de wedstrijdorganisatie zich dit af, omdat er met heel veel moeite maar 12 leden waren die een invité hebben uitgenodigd om aan deze jaarlijkse zeer gezellige en door de invitë’s zeer gewaardeerde wedstrijd deel te nemen. Om de pijn wat te verzachten zouden ook de seniorenvakantieperiode en het te verwachten slechte weer debet kunnen zijn aan deze zeer matige inschrijvingen.
De wedstrijdvorm was greensome Chapman stablefort 90 % hcp. Verrekening. Dat de commissie er alles aan heeft gedaan om deze wedstrijd op te leuken blijkt uit de prijzen die beschikbaar werden gesteld, namelijk een 18 holes greenfee voor de gastwinnaar en voor zijn partner een doosje wijn. Deze prijs werd in de wacht gesleept door de invité van Frans van Mol, Henk Eshuis, die in zijn dankwoord de gezelligheid en de kwaliteit van onze baan roemde.

Na ongeveer een uur spelen werd de alarmhoorn ingeschakeld om wegens onweer de baan te verlaten en een schuilhut op te zoeken.
Na deze echt wel flinke bui bleef ons een verder onheil bespaard en kwam iedereen gezond en droog binnen.

1e prijs Frans van Mol met Henk Eshuis 42 Stableford punten.
2e prijs Hans Buma met Jan Stoelers 37.
3e prijs Gerard Siemerink met Sjaak Jansen 34
eveneens met 34 punten: Arnold van der Sommen met Harrie Sombekke.

Aan het diner werd door het merendeel van de deelnemers aangezeten en de gezelligheid werd nog verhoogd door Carola die niet langer zonder haar Roderick kon.