Twee wedstrijden op één dag

Verslag 9 holes wedstrijd en de wedstrijd tegen de ‘Vrienden van Driene’

Met 26 deelnemers werd er om 14.00 uur gestart voor de 9 holes 3 bal stableford wedstrijd. Enige aanpassingen moesten op het laatste moment nog door de wedstrijdleiding worden gedaan. Ten eerste om op de site vermelde starttijd te wijzigen van 12.30 uur naar 14.00 uur i.v.m. aansluiting op de tweede 9 holes wedstrijd tegen de ‘vrienden van Driene’. Ook de kwalificatie qualifying moest geschrapt worden omdat de wedstrijd als 18 holes was ingevoerd. Desalniettemin was iedereen vol goede moed en van de 26 heren van de woensdagmiddag hadden zich er 13 voor de tweede 9 holes wedstrijd aangemeld.

WEDSTRIJD 1

De 3e prijs ging naar Adrie Lamers met 17 stableford punten.
De 2e prijs was voor Jan van der Veen eveneens met 17 stableford (laatste 3 beter)
de 1e prijs ging naar Joop de Jong met 18 stableford punten en ook tevens de second neary. Dat hier soms ook enig geluk bij komt zie je terug op de foto waarbij de bal op 5 cm. boven een zeer diepe bunker bleef hangen. Hierbij werd de aan wet van de zwaartekracht voorbij gegaan.
De neary ging naar Henk Blömer.
Dat de stress bij de wedstrijdleiding niet voor iedereen gelijk is blijkt eruit dat de een op de onderste plek met (5 strepen) en de ander op de bovenste plek eindigde. Op hole 6 zijn er zand(hazen) schapen ingezet om de heide meer kans te geven maar deze schapen prefereren de bunker (lekker lui in het zand).

WEDSTRIJD 2

Voor de derde keer werd er om 17.30 uur de tweede 9 holes wedstrijd tegen de ‘Vrienden van Driene’ gestart met 38 deelnemers, waarvan 13 heren van de herenmiddag. Hierdoor konden er 9 flights van vier worden gevormd en een 2 bal buiten mededinging.
De einduitslag;
Woensdag Heren: 8 gewonnen
Vrienden: 10 gewonnen.

Het bleef nog heeeeel lang heeeel gezellig bij het eten en de nazit.
Voor volgend jaar zal geprobeerd worden een volledige 18 holes op de agenda gepland te krijgen.