9e Hennie Jordaan wedstrijd

De negende Hennie Jordaan wedstrijd is tevens de laatste van het seizoen. De op voorhand al beladen wedstrijd voor de kanshebbers van deze H.J.bekerwedstrijd is bewaarheid doordat Alfons Esman vanuit een onmogelijke positie met een achterstand van 3.2 % (363 punten) t.o.v. Hans Ouwehand met 360 punten en met een netto score van 68 zich op gelijke hoogte plaatste. Gerard Siemerink had een off day en moest zijn 2e plaats inleveren. Gerrit Groothuis bleef met een netto score van 74 slagen 3e op de ranglijst.
Op de afsluiting van het seizoen op 9 november zal een play off worden gespeeld op hole 5 door Hans Ouwehand en Alfons Esman. Dit is tevens de vossenjacht wedstrijd met aansluitend het “Captains diner ”
De 9e H.J. bekerwedstrijd werd dus gewonnen door Alfons Esman met een bruto score van 82 en netto 68 en is hiermede tevens de beste scratch speler van de dag.
Ben Gelevert was ook goed op dreef en werd tweede met een netto score van 72. Arnold van der Sommen werd derde eveneens met 72 netto.

Het CBA was nul. Er werden 4 birdies gemaakt. De longest, en dat is geen verassing, was opnieuw voor Hans Ouwehand en de neary ging naar Cees Blaak.
Jacqueline tapte met het grootste genoegen de tinnen beker vol met het Twentse gerstenat waardoor Alfons dit zich nog nog beter liet smaken.
De belangstelling om te blijven eten was opnieuw zeer matig.