Het gevecht tussen de Original Tukkers en De “Anderen”

Met een volle bak, 20/20 deelnemers, van de heren van ‘Twente en The rest of the world’ werd onder optimale weersomstandigheden aangevangen. Er werd Greensome Chapman matchplay gespeeld.
Na de koffie met krentenwegge werd een demonstratie gegeven door de Driene jeugd te weten Joris Spanjer en Wout Olde Weghuis. Joris heeft zelfs landelijke bekendheid gekregen door al zijn trucs en geniet ook op YouTube en sociale media veel aandacht!

Enige heren leden werden onder enige druk gevraagd hun technisch kunnen te demonstreren.
Dat het gemakkelijker lijkt een balletje hoog te houden dan het in de praktijk te doen was duidelijk te zien.
De foto’s werden weer als vanouds gemaakt door Remine Planten. Met een zoals het eruit ziet een eenvoudige camera heeft zij deze geweldige groepsfoto en vele andere vakkundige moment opnames gemaakt.

Vooraf werd er zowel door het ‘Twente’ team als door het team van de ‘rest of the world’ in het geheim de tactiek besproken erop lettend dat er geen luistervinken van het andere team zich bij de tafels zou voegen.

Jos Gerritsen had op de fairway van 1 een vastgelopen rem. De malaise is sportief verholpen door opponent Jan Wiggers.

Ook de uitslag was al even mysterieus omdat eerst een team verwisseld werd en de uitslag 13 tegen 7 zou zijn voor de rest of the world. Gelukkig was een commissielid zo alert om dat te constateren en hierdoor de echte uitslag op 11-9 wel voor de r.o.w. komt te staan.
De wedstrijdleiding heeft een dubbele neary en een second neary in de wedstrijd verwerkt waarvan David Reinhoudt de neary opeiste van hole 2/11. De neary van hole 6/15 was voor Anton Strabbing. De Second neary hole 5 ging naar Tim Logtenberg en Jan Wiggers.

Volgende week de tweede Rydercup wedstrijd, eveneens Greensome chapman matchplay. Ook als de inschrijving vol is kunt U zich op de reservelijst plaatsen en als daar door beide teams een flight gevormd kan worden doet U gewoon mee tot maximaal 22 deelnemers per team.