Verslag van de derde Rydercup wedstrijd

Single Matchplay om 40 punten

Gevecht tussen de Tukkers en de ‘Anderen’, zo begon Willem Staring zijn verslag van de eerste Rydercup wedstrijd tussen de ‘Original Tukkers’ en de ‘Rest of the World’. Na de eerste twee wedstrijden was de voorsprong van de ROTW op de Tukkers een verschil van 8 punten. Met deze stand in het voordeel voor de ROTW ging deze derde editie van de Rydercup van start met een opkomst van 20/20, 40 spelers (!).
Aan de voorbereidingen om de echte Rydercup na te bootsen wordt niets aan het toeval overgelaten en er worden dus ook de echte Rydercup vlaggen geplaatst, Natuurlijk waren er ook nu weer vers gewassen en gestreken shirts aanwezig. Met dank aan mevrouw De Jong.

.

De teamleiders spraken de spelers ieder met hun eigen soms ook intimiderende opmerkingen de spelers toe. Wedstrijdleider Hans Weber benadrukte zijn onbevooroordeelde status door zich in zich in rood/blauw te kleden.

Ook opnieuw werd de wedstrijd opgeleukt met een dubbel neary en een second neary. De neary van 2/11 was voor Stephan Nijhuis en die van 6/15 voor Arnold van der Sommen. De second neary ging naar Tim Logtenberg.

De eindstand ging met een verpletterende uitslag van 49 tegen 31 naar The Rest of the World.

De organiserende captains hadden nog een aardigheidje in petto door na afloop een puttingwedstrijd met twee ballen te plannen. Na enig voorwerk van de diehards die het voortouw durfden te nemen werd er toch enig resultaat geboekt. Lange tijd waren er nog steeds geen scores voor rood of blauw. Totdat Gerard Siemerink in beeld kwam 2 putts met 2 scores voor rood. Uiteindelijk 2 tegen 2 gescoord door scores van Ad van der Minnen en Bob Verhoog voor blauw. Zie de foto’s hieronder in het ‘fotoboek’.
Deze weer bijzonder gezellige wedstrijd werd afgesloten met een uitstekend verzorgde barbecue door Jan en Germaine.
Dat de onderlinge sfeer bij de heren bijzonder is blijkt eruit dat zowel Jan Sizoo als Alfons Terhorst bij de bbq. aanwezig waren.
Volgende week 12.30 uur 9 holes stableford. 17.30u uur 9 holes greensome tegen de vrienden van Driene. U kunt zich voor beide wedstrijden inschrijven.
14 september thuis tegen de Twentsche (met eten). Ook hier kunt u zich al voor inschrijven.