Sluiting seizoen 2018

De Vossenjacht

Voorafgaand aan de wedstrijd kregen de greenkeepers een blijk van waardering voor de geweldige wijze waarop zij de baan iedere keer weer prepareren.
49 heren hadden zich aangemeld voor de traditionele sluitingswedstrijd: de Vossenjacht met aansluitend het captains dinner. De beide vossen moeten proberen uit de handen van de niets ontziende meute te blijven. Er werd gespeeld met een blinde vos, dat wil zeggen dat de netto score niet op de vlag geplakt werd, maar achteraf via een soort bingo bekend werd gemaakt.
Ben Gelévert (winnaar van de Hennie Jordaan beker 1) en Hans Buma (winnaar Hennie Jordaan beker 2) gingen onder ideale omstandigheden de meute voor. Ben had het deze middag zwaar en moest zich door een groot aantal heren laten passeren. Als eerste eindigde Arnold van der Sommen met +9. Als 2e eindigde Hans Weber met +8 gevolgd door Henk Blömer en Evert Jan Nijhoff ieder met +7.
Hans Buma speelde deze middag een puike wedstrijd en moest zich alleen door Gerrit Groothuis gewonnen geven, die dan ook eerste werd met een score van +1. Tweede werd met een score gelijk aan die van de vos werd Alfons Terhorst met 0.
De beide vossen werden nog in het zonnetje gezet middels de uitreiking van de Hennie Jordaan bekers. Ben en Hans trokken vervolgens ieder een lootje om te bepalen welke prijs zij gewonnen hadden. Ben kreeg een travelbag en Hans een greenfee kaart van Artland.
Nieuw dit jaar was de Ringercompetitie. Deze ging over 9 stableford wedstrijden waarbij de gemaakt score per hole bepalend is. Na iedere wedstrijd kun je dus je score verbeteren. Winnaar van deze wedstrijd werd Freek Hakvoort met een totaal score van 55 stableford punten. Als prijs kreeg hij een eetbon aangeboden van Ari vanuit de 19e hole.

Proeflid Henri

Winnaar HJ-1