Hole-in-one in Ringer-five

Het is de droom van iedere golfer ooit in zijn golfcarrière de bal in een slag vanaf de tee in de hole te slaan. Actuarissen hebben de kans op een hole-in-one berekend op circa 1 tegen 12.700 voor een gemiddelde golfspeler en op circa 1 tegen 3720 voor een golfprofessional.
Op woensdag 29 augustus 2018 startte de flight met Alfons Esman, Cees van de Bovenkamp en Joop de Jong vanaf de tee van hole 6. Met zijn eerste slag(!) van die middag produceerde Joop de Jong (bijnaam Neary Joop) een hole-in-one over een afstand van 144 meter. Met recht een schitterende prestatie! De meeste holes-in-one bij golfclub Driene worden behaald op hole 2 (afstand 112 meter). Helaas lag er voor Joop geen prijs in het verschiet, aar de eeuwige roem is ook niet voor iedereen weggelegd. Nadeel is wel dat de etiquetteregel voorschrijft dat de golfer de heren van de middag een rondje geeft en daar heeft Joop met genoegen en zonder schroom gevolg aan gegeven.
De rest van de middag stond in het teken van de Ringercompetitie en wel de vijfde ronde in een serie van zeven. Over het algemeen werd er redelijk gespeeld (CBA= 0) en de einduitslag zag er als volgt uit:
1. Gerard Siemerink 38 stablefordpunten
2. Fred Leonards 36 stablefordpunten
3. Peter Kluitmans 35 stablefordpunten
De Neary was een prooi voor Alfons Esman en the Longest werd gerealiseerd door Gerard Siemerink.
Volgende week woensdag 5 september starten we om 12.30 uur een 9-holes wedstrijd en om 15.00 uur spelen we een 18-holes F.B.B.B. tegen de Vrienden van Driene. Dringend verzoek aan alle heren: schrijf je in voor deze middag en bij voorkeur dan de 18-holes tegen de Vrienden.

Jos Gerritsen
wacht op de putters

Joop (jojo) de Jong
Rondje