Zesde Hennie Jordaanwedstrijd

De opkomst van 35 heren bij een te verwachten temperatuur van richting 30 graden was het positieve bewijs voor de beslissing om 9.00 uur af te slaan. En weer hadden de thuisblijvers ongelijk. Ochtendhumeur is kennelijk meer voor vrouwen, want de stemming was vrolijk, aanwakkerend tot jolig. Natuurlijk heeft de Henny Jordaan beker een ‘special appeal’, en al helemaal als je nog kans had te winnen.
Anyway, er werd afgeslagen bij een nog dragelijke temperatuur, en eigenlijk is de hele ochtend geen wanklank gehoord over de omstandigheden. Sterker nog, er is uitstekend gespeeld! Op een baan waar zelfs een ‘getopte’ bal nog 150 meter doorrolt werd een misslag niet zwaar gestraft. Maar er kunnen uiteraard maar een paar de besten zijn.
De HJ I wedstrijd werd geregeerd door tropenkampioen Henk ter Mors met maar liefst 40 stableford!!
Op de 2e plaats kwam Ben Gelévert met 37 stableford , en op de 3e plaats na een ex-aequo gevecht met Karel Snijders kwam Simon Klapwijk met 36 stableford.
In de HJ II wedstrijd greep Hans Buma, niet voor de eerste keer, de 1e plaats met 37 stableford en verwees daarmee Guus Droppers ex-aequo naar de 2e plaats met hetzelfde aantal punten.
Op de 3e plaats eindigde Fedde Zwanenburg met 35 stableford.
De neary op hole 2/11 werd met een schitterende bal gearresteerd door Jan Wiggers, en de longest drive op hole 16 werd een prooi voor een geweldige uithaal van Frans van Mol.
En toen was er de lunch! Jan had met zijn assistentes een heerlijk buffet neergezet waarvan volop gebruik werd gemaakt. De uitnodiging aan de voorzitter om hierbij zijn eigen gewicht in kroketten te consumeren, legde deze uiteindelijk toch nog best wel gedecideerd naast zich neer.
Alles bij elkaar bleek dit een prima recept voor het verspelen van 18 holes wedstrijden onder deze omstandigheden. Voor zover de herencommissie kan zien zullen we hier wellicht vaker gebruik van gaan maken.

DE HJ1-BEKER VOOR
HENK TER MORS

DE HJ2-BEKER VOOR
HANS BUMA

Tweede plaats HJ1
Ben Gelévert

Derde plaats HJ2
Fedde Zwanenburg

En de neary voor Jan Wiggers

Derde plaats HJ1
Simon Klapwijk

Frans van Mol had al zijn kruit verschoten met de longest en was niet meer uit zijn stoel te branden.

Tweede plaats HJ2
Guus Droppers