Vijfde Hennie Jordaanwedstrijd

0,0001% van de Nederlands bevolking stond paraat voor de strijd om de vijfde Henny Jordaan 1 en 2 bokaal. De omstandigheden waren bijzonder: gifgroene greens, geelgroene fairways, kobaltblauwe luchten, witte wijn en de een na langste dag van het jaar (dus tijd zat).
De resultaten: de heer Lem ontving virtueel twee vogels. Deze kwamen overigens niet zomaar uit de lucht vallen, ook de sneary was voor hem, terwijl de heer ten Broeke (let op die naam) een balletje scoorde door de neary te winnen.
Over de uitslagen is verder te vermelden dat de heren Blaak, ten Broeke (daar is hij weer) en Siemerink met een nettoscore van 70, 69 en 69 respectievelijk derde, tweede en eerste bij de HJ 1 werden .
Bij de HJ2 kwamen de heren Hakvoort, van den Bovenkamp en Dijkstra (Stableford scores : 31, 38 en 39) voor de derde, tweede en eerste plaats in aanmerking.
In zijn dankwoord memoreerde de heer Siemerink – die overigens ook nog een ridicule bruto score van 81 had – zijn verwoede poging om bij de vorige HJ1 strijd hole 2 te bedwingen met een gemiddelde van 8 meter per slag. Deze minigolfkampioen van Nederland zal vanaf heden aldaar uitsluitend zijn putter gebruiken met grotere kans op succes.
Nadien, bij de avondmaaltijd, werden complexe golfzaken besproken zoals: wat te doen bij zichtbare, maar onspeelbare ballen in het struikgewas en hoe om te gaan met de brug van hole 8 naar 9. Men moet klein beginnen om de wereldproblemen op te lossen. De meest voor de hand liggende oplossing is het struikgewas en de brug te (ver)mijden. Er werd echter voor de tweede oplossing gekozen door het finale oordeel, telefonisch, over te laten aan de heer van der Minnen, zodat eenieder tevreden naar huis kon gaan, de wedstrijdcommissie in opperste teleurstelling achterlatend: “waar blijven de overige leden”?

DE HJ1-BEKER VOOR
GERARD SIEMERINK

Twee birdies en de sneary

Co-leider Cees reikt
zichzelf een bal uit

Derde plaats HJ2
Freek Hakfoort

DE HJ2-BEKER VOOR
SANNE DIJKSTRA

Tweede plaats en de neary

Jos Gerritsen heeft de leiding

Gerard Siemerink
Dankwoord

Jan Wiggers had een matige score en kijkt wat triest achter de bloemen.
Maar fleurt op met een bitterbal.

Derde plaats HJ1
Cees Blaak