Battle of the Sexes

Onder ideale weersomstandigheden ging vanmiddag de jaarlijkse Battle of the Sexes van start. Deze keer was de herencommissie gastheer en, om de dames meteen vrolijk te stemmen, was besloten om geen financiële bijdrage te vragen, hetgeen zeer werd gewaardeerd. Liefst 22 dames en 22 heren hadden zich voor dit evenement opgegeven. Een prima resultaat. De wedstrijdleiding had zoveel mogelijk (min of meer) gelijke handicappers bij elkaar ingedeeld. De wedstrijd verliep zeer voorspoedig en, voor zover bekend, in goede harmonie. De gekozen spelvorm, vierbal single matchplay, zorgde zo nu en dan voor wat oponthoud in de baan maar gelukkig niet al te veel.
Bij de nazit werd, onder het genot van een hapje en een drankje, gezellig nagepraat. Vaak bleken de onderlinge verschillen dermate klein zodat lang onduidelijk bleef wie er had gewonnen.
Uiteindelijk waren dat de dames met 25 tegen 19. Wedstrijdleider Hans Weber overhandigde de trofee, onder luid applaus, aan Toos Gerritsen. Volgend jaar zijn de dames aan de beurt. Een hoogtepunt vanmiddag was ongetwijfeld de hole in one van Hans Weber op hole 2. Applaus en een rondje van de gelukkige hoorde daarbij. Het was zijn eerste hole in one. Er bleven nog 28 dames en heren wat langer om te genieten van de heerlijke maaltijd en, waar nodig, nog even de wedstrijd door te nemen. Zo ook Margreet Versteeg, wie kent haar niet, zij had nota bene + 8 gescoord en vond dat wel een eervolle vermelding waard. Dat wilde ze dus wel even kwijt aan enkele tafelgenoten. Niet een keer, maar meerdere keren. Gelukkig werd haar deze vreugde gegund, vooral toen ze op een drankje trakteerde. Goed gedaan, Margreet!