De Marterroute – 9 holes bij 35 graden

15 leden van de herenmiddag trotseerden het nationale hitteplan,waarin toch duidelijk vermeld wordt dat enige vorm van lichamelijke inspanning premortaal is. Code oranje was echter niet voor deze groep weggelegd en niet geheel ten onrechte. Met af en toe wind in de rug, kon men de Sahara met 9 oases zonder al teveel problemen doorploegen, mede dankzij het gegeven dat de wijze commissie de oorspronkelijke eclectic wedstrijd had teruggebracht tot een acceptabele 9 holes wedstrijd, zij het met een afstandsverlenging van 50 meter (de Marterlus).
De resultaten: birdies waren er niet, die hadden het hitteplan ingesteld. Een sneary voor Ben Gelevert. Hij was ook de winnaar met 22 Stb punten, die overigens door de commissie moesten worden ingevoerd (kennelijk had de heer B.G te weinig gedronken, hetgeen onmiddellijk leidt tot een verminderde hersencel activiteit). De heer H. ter Mors werd tweede (21 Stbpunten), een derde plaats vond de commissie al te gortig.
Nadien enerverende gesprekken op het terras over het nut van de computer, het nut van wedstrijden continueren bij code oranje en en het nut van het algemeen om tot een gezamenlijke conclusie te komen de eerstvolgende wedstrijd bij gelijke omstandigheden te vervroegen en nadien te lunchen.

Jos Gerritsen verplicht iedere deelnemer twee liter water te drinken

Eerste plaats – 22 ptn
EN de sneary

Tweede plaats – 21 ptn

Derde plaats – 20 ptn
zelfs geen eervolle vermelding

Alsof het nog niet warm genoeg was een warme bal

Ook de vrienden speelden met een grote groep. Zij waren net op tijd binnen voor de grote stortbui.
Zie hieronder voor één keer hun uitslag en de weergave van de bui.