De Marterroute van de rode tees

Vandaag was dé dag voor de heren om hun vrouwelijke energie de vrije loop te laten. En daar werd fantastisch mee gescoord. Op een zonovergoten middag werd een ongekende reeks birdies opgetekend, en in het geval van Henk ter Mors maar liefst 3! Maar op eigen verzoek wil hij toch lid blijven van de herenmiddag, en niet overstappen naar de dinsdagmiddag.
En dan die Marterroute. Niet een parcours dat we dagelijks spelen, en daardoor zeker de moeite waard. Met 4 par-5 holes, in combinatie met de rode tees, waanden wij ons soms op een andere baan. Andere afstanden, stokkeuzes en liggingen dan gewoonlijk, en er moest dus weer eens nagedacht worden met welke stok we naar de tee zouden lopen. Zeker voor herhaling vatbaar, en dan wellicht ook eens van de gele tees.
Waar 19 van de 30 deelnemers een score van 30 stf of hoger hadden (ondanks beduidend minder slagen mee!), staken toch een paar heren boven het golfveld uit:
1ste plaats Henk ter Mors 42 stableford
2e plaats Adri Lamers 38 stableford
3e plaats Tiemen Boes 37 stableford
Daarnaast werd de 2nd neary op hole 14 overtuigend gewonnen door Joop de Jong

Roderick legt uit hoe de Marterroute en van rood wordt gecombineerd

Eerste plaats voor Henk ter Mors, mede dankzij DRIE birdies

Joop de Jong meldt dat in zijn flight twee birdies werden gemaakt. Gezien de vele birdies die er gescoord zijn was zijn flight dus niet uniek. Hiernaast Fedde (gezien de zonnebril ook een meer herkenbare versie) en Joop in actie.
Joop vraagt tevens nog aandacht voor het feit dat de stichting OLD GRAND-DAD CLUB opnieuw een schenking heeft toegezegd aan de Hengelose voetbal vereniging HVV Tubantia van € 1500,=. Toen Joop nog clubconsul was heeft hij dit project aangemeld. Deze voetbalclub is begonnen met een gehandicapten team maar is mede door de vorige schenking van resp. € 5000,= en € 2500,= uitgegroeid naar meerdere gehandicapten teams.

Tweede plaats

Derde plaats

Tenslotte even aandacht voor een voorval dat de einduitslag wel heeft beïnvloed. Er was één flight die onbewust en onbedoeld op een verkeerde tee had afgeslagen. Uiteindelijk niet heel verbazend gezien de soms verwarrende combinatie van rode tees en de Martertees. In deze flight zaten nota bene Hans Buma met 38, en Robin Gray met 37 stableford.
De wedstrijdleiding heeft besloten niet de officiële ruling bij een qualifying wedstrijd (diskwalificatie) toe te passen, maar uit coulance alleen de score op de betreffende hole niet te laten meetellen voor de eindstand. Achteraf zijn wij hierin in het ongelijk gesteld door de H&R commissie. Wij hadden de regels moeten toepassen.
Wij willen er als wedstrijdleiding én Herencommissie op wijzen dat het handhaven van deze regels in het belang is van het spelplezier van allen, en niet ten koste mag gaan van onze gebruikelijke gezelligheid en camaraderie. In het vervolg zal de Herencommissie daarom in dergelijke gevallen de officiële regels toepassen.