De Ringercompetitie – 2

Allereerst welkom aan een nieuw lid van de Herenmiddag, Ben ten Broeke uit Haaksbergen, die met de gebruikelijke rituelen zijn entree deed. “Welkom Ben, we wensen je veel speelplezier en goede wedstrijden toe ! “

Ondanks een twijfelachtige voorspelling toch prima weer , géén voorspelde onweersbui en een redelijke opkomst met wel 29 enthousiaste deelnemers.
Koploper, na 18 holes, was vandaag Alfons Esman (HCP12.9) met een score van 36 stableford punten en 2 birdies, nipt gevolgd door Sanne Dijkstra (HCP 31.4) met een score van 35 punten en Gerrit Groothuis (HCP24.0) met 34 punten. Gerard Siemerink eindigde met een gelijke score als Gerrit, maar viel door zijn laatste 9 holes net buiten de prijzen.

Ben introduceert zichzelf en trekt vervolgens traditioneel aan de bel.

Tweede plaats

Links: Alfons Esman

Eerste plaats + Second neary

Derde plaats

De 2nd neary, op hole 5, werd gemaakt door Alfons Esman die hierdoor nota bene voor een tweede keer vandaag in de prijzen viel. De longest op hole 16 (189 meter ) is gemaakt door Hans Buma die uiteraard, met gepaste trots, ook een balletje in ontvangst mocht nemen.

Uitleg TABEL Ringerscore

In de vakjes worden per hole het hoogst aantal behaalde Stablefordpunten van die hole opgenomen. Als dus in wedstrijd 1 er twee punten zijn gehaald en in wedstrijd 2 drie punten is de ’twee’ vervangen door een ‘drie’. Een verbetering is dus alleen mogelijk als in een volgende wedstrijd meer dan drie punten worden gehaald.
Op de kleuren in de tabel moet nog even niet worden gelet. Deze zijn onduidelijke en niet van belang voor de score.

RINGERCOMPETITIE

In deze tweede ringerwedstrijd heeft Peter Kluitmans inmiddels de leiding genomen (46), gevolgd door Alfons Esman (42) en Kees Ooijevaar (40) .
De volledige meerronden wedstrijd is online te volgen via: TELEGOLF en daar wedstrijden / meerronden. Dan klikken op OPEN achter Herenmiddag Ringercompetitie 2018 De uitslagen verschijnen. Door vervolgens op ‘Ringerscore’ te klikken komt de stand.