Henny Jordaan Beker (5)

De weersvoorspelling was goed en er waren weer veel balletjes en een beeldschone, maar toch functionele, drinkbeker te winnen, dus de opkomst voor deze, als gewoonlijk toch wel serieuze krachtmeting, was zonder meer goed. Er kwam, ondanks de goede voorspelling, toch regelmatig tijdens de wedstrijd onweer opzetten, maar de buien, ons druk bezig ziende, besloten naar Enschede resp. Almelo uit te wijken. Zo kon er door een prettig aantal spelers een goede score worden behaald. Dat kwam mede doordat de recente hitterecords voor een zeer droge baan hadden gezorgd, en daarom kon menig deelnemer een nieuw persoonlijk afstandsrecord met de driver noteren. Maar doordat de putjes nog steeds te klein zijn, bleven extreme scores uit. Vermeldenswaard is nog dat een van de deelnemers tijdens de wedstrijd nog een lesje bij de pro Hugo de Bruin nam; maar omdat het geen noemenswaardige invloed op zijn score heeft gehad, werd hij niet gediskwalificeerd.
Adri Lamers eindigde tot zijn eigen grote verbazing op de eerste plaats (67 netto), op korte afstand gevolgd door Wim ten Heggeler (2e), Joop de Jong (3e) en Ben Gelevert (4e) met een score van 69. De neary op hole 6/15 werd een prooi voor Fedde Zwanenburg, terwijl Simon Klapwijk met de sneary-prijs (hole 9/18) naar huis ging.
Tenslotte deed Ben Gelevert aan alle deelnemers een dringende oproep om na het uitholen de vlag weer in de hole terug te zetten; dit om verdere verloedering in de golfsport te voorkomen.

Derde plaats

Pleidooi voor het terugplaatsen