Henny Jordaanbeker 2019-2

Lagere temperaturen, regen, mogelijk onweer. Dat waren de sombere voorspellingen voor de tweede wedstrijd om de Henny Jordaan Beker 2019. Onze voorzitter Roderick deed er nog een schepje bovenop met een uitnodiging om, na afloop een lekkere hap te eten en daarmee kennis te maken met de kookkunsten van Jan Middelkamp. Wellicht was dit alles iets te veel van het goede om onze leden over de streep te trekken. (Misschien ten overvloede, maar de menukeuze is uiteraard vrij.)
Uiteindelijk hadden we een startlijst van 16 man. Te weinig om een volledige reservering van de baan te rechtvaardigen. Door omstandigheden zijn wij nota bene ook nog vergeten de kleurcode op oranje te zetten. Dit om andere leden toch de gelegenheid een balletje te slaan. Maar vanwege de te slechte vooruitzichten was er totaal geen animo. “No harm done”. Excuses zijn op hun plaats.
De verwachtte stortbuien, slagregens, onweer ……. Hooguit 5 minuten en een prachtige baan, en niemand had last van voorgangers of achteropkomers. De wedstrijd verliep vlot en omstreeks 16.45 uuur zat iedereen achter een versnapering voor de prijsuitreiking en hebben ook de verjaardagen van Frans van Mol en Jos Gerritsen maar even gevierd.
De uitslag van deze tweede Henny Jordaan Beker – Strokeplay :
1) Jan van der Veen 67 pnt (39 stb )
2) Gerard Siemerink 69 pnt (37 stb )
3) Rolf von Geldern 34 pnt (34 stb )
De longest op hole 16 ging naar Rolf von Geldern en de Neary was voor Pieter Lem.

Hoeveel bekers heeft Jan al?

Derde plaats

Tweede plaats