1 maart

Mooie seizoenstart Herenmiddag

Met de wedstrijd Texas scramble single-strokeplay werd het seizoen 2017 aangevangen. Voor deze start hebben zich 26 deelnemers aangemeld.
Na een te lange winterperiode die ook wel weer haar charmes had zijn we nu toch sneeuwvrij begonnen.

Dat de herencommissie niet heeft stilgezeten en ook niet in de winterslaap is gegaan laten de activiteiten zien. Zoals bijvoorbeeld een gepland gezamenlijk uitstapje naar een andere baan misschien wel in het verre buitenland . Hans Weber en Tiemen Boes hebben zich hierin verdiept om voor allen een bijzondere locatie te vinden. Dit heeft er voorlopig in geresulteerd dat we op woensdag 19 juli naar Teckelenburg afreizen, misschien wel met een bus. Nadere gegevens hierover volgen.
Ook aan de wens, voortgekomen uit de enquête, wordt de Henny Jordaan bekerwedstrijd in 2 wedstrijden opgedeeld.
H.J. beker 1 hcp. tot 22.9 strokeplay wedstrijden.
H.J. beker 2 hcp vanaf 23 stableford wedstrijden.
Uitleg hierover is met een speciaal bulletin aan allen verzonden.
Ook dit seizoen zal er weer van elke wedstrijd een verslag met foto’s worden gemaakt welke op de site terug te vinden zijn. Over 2016 is een collage in een fotoboek samengevat welke op de leestafel in het clubhuis ligt. Tevens te zien door op deze link te klikken.
Komt U iets bijzonders of gewoon iets leuks tijdens de wedstrijden tegen, maak er een foto van en zend deze naar Joop de Jong (jojo1@wxs.nl)
Vandaag hebben we ook een nieuw lid van de herenmiddag mogen verwelkomen te weten Cees van de Bovenkamp die, geheel in de traditie van de herenmiddag, zich heeft voorgesteld vergezeld van een door hem aangeboden drankje.
Zijn playing hcp. ligt nog boven de norm voor toetreding maar omdat hij nog geen qualifying kaarten heeft kunnen lopen zal hij voor hcp.36 aan de wedstrijden meedoen. We verwachten dat hij snel aan de gestelde ’eisen’ voldoet.

Bij (door privé omstandigheden) afwezigheid van de voorzitter heeft Hans Weber het seizoen geopend met de wedstrijd Texas scramble single strokeplay. De wedstrijd is met vier flights met vier spelers en twee flights met vijf spelers van start gegaan.

De winnende groep van vandaag was: Joop de Jong, Arnold Riesmeijer, Jos Gerritsen en Alfons Esman met een gezamenlijke hcp. van 21 netto score 40.

Dat ook weer de greenkeepers de herenmiddag een warm hard toedragen blijkt eruit dat de baan ondanks de zware regenval toch opengesteld werd zelfs met zomergreens. De oefengreen werd nog even gespaard.

Let op : volgende week woensdag 8 maart de 1e Hennie Jordaan bekerwedstrijd. U schrijft U voorlopig in op één wedstrijdlijst. De wedstrijdleiding splitst dit uit naar 2 categorieën strokeplay en stableford wedstrijden.
Vooraf wordt de play off gehouden voor de winnaar 2016 tussen Alfons Esman en Hans Ouwehand op hole 5. Verzoek om 11.00 uur aanwezig te zijn om deze heren aan te moedigen.
Met ingang van volgende week zal het inschrijvingsgeld worden verhoogd naar € 4,= om de verhoogde kosten van de hapjes te dekken. Tot volgende week !