Burgsteinfurt

Uitwisseling met Golfclub Munsterland
Met 20 deelnemers van “Driene “ werd er gereden naar de prachtige 9 holes golfbaan Burgsteinfurt. De ontvangst was direct al geweldig met koffie en krentewegge ook voor onderweg was er volop keuze om mee te nemen zoals bananen, appels en frisdranken. Helaas kon de thuisclub maar 16 man op de been brengen i.v.m. een wedstrijd die de volgende dag gespeeld moest worden. Hierdoor is er een flight van Driene samengesteld. Dit waren Kees van de Bovenkamp, Wim ten Heggeler, David Reinhoudt en Joop de Jong. Wim vond dat hij het beste Duits sprak en wierp zich op om met Kees voor de Duitsers uit te komen.
De spelvorm was 4 bal matchplay 75% verrekening. Driene heeft deze met 6 tegen 3 gewonnen.
De longest werd door Hans Weber veroverd en de neary door Frans van Mol.

Onze gastheren waren de trofee verbonden aan dit ‘Freundschaftspiel’ kwijt, alom paniek. Even dacht men dat Driene dit kleinood nog in haar bezit had, maar het tegendeel was waar. Er moest geïmproviseerd worden, aldus geschiedde. De captain van Driene kreeg een glas en golfballetje als Trofee mee naar huis.
Hopelijk vinden onze vrienden het beeldje nog terug.
Onderweg in de baan kwam je vele Nijl- of een ander merk ganzen tegen die ook wel hun sporen achterlieten op de baan zodat Hans Ouwehand zich afvroeg of hiervoor wel een local rule voor bestond.

Volgend jaar spelen onze Duitse vrienden weer bij ons op Driene.

Met het prachtige weer werd op het terras gezellig nagepraat en uitgerust voor het diner met onbeperkt asperge eten werd aangevangen. Dit geheel incl. greenfee en drankjes voor maar € 25,= is ongekend en werd nog afgesloten met schalen vol aardbeien met slagroom.
De voorzitter van GC Munsterland, Ernst Beyer, prees de kleding (jasje & clubdas) van de leden van Driene. Laat nou net de grote dasjes animator Alfons Esman deze niet bij zich hebben.

Komende woensdag spelen we 3-bal strokeplay. Jeroen Winterink (hcp 4), sponsor ‘The Wash’, speelt (buiten mededinging) mee. Jeroen reikt na afloop van de wedstrijd aan Hans Ouwehand, ’the hole-in-one’ prijs uit.