Driebal Strokeplay – rode tees

Toch altijd weer een uitdagende wedstrijd vanaf de rode tees omdat het een behoorlijk verschil uitmaakt en je hierdoor met de tweede of derde slag vanuit een geheel andere positie naar de vlag moet. Hiervoor lever je gemiddeld 4 tot 5 slagen in.
De longhitters onder ons konden met 2 slagen op bijna elke par 4 wel op de green eindigen, indien de bunkers die dan op een gevaarlijke positie liggen de hoge scores niet belemmeren.
Hoewel de weersvoorspellingen er niet om logen (code oranje) kwamen er toch 19 deelnemers die zich niet door een buitje uit het veld (de baan) lieten slaan.
Vier deelnemers hebben hun handicap verbeterd wat gezien de aanvang van de golfweek hen misschien uit de prijzen houdt.

DE WINNAARS

De hoogst genoteerde score was voor Hans Ouwehand (1e) en Jan van der Veen beiden met 40 stableford punten. Guus Droppers werd derde met 38 stableford punten evenveel als Henk ter Mors die vierde werd.

Ook de birdies bleken gemakkelijker te scoren en dat werden er 7 in totaal. De second neary ging naar Jan van der Veen en de neary was voor Joop de Jong.
Volgende week start van de golfweek dus geen herenmiddagwedstrijd!
Op 17 juli staat de 6e Hennie Jordaan bekerwedstrijd gepland en dan op 19 juli gaan we met z’n allen met de bus naar Teckelenburg. Inschrijven kan nog maar VOL = VOL, inmiddels 37 inschrijvingen !

NOOT VAN DE WEBREDACTIE
Het voorzitterschap is ‘eenzaam’, zoals wordt benadrukt op de foto links.

De foto rechtsonder is raadselachtig. Er zal een reden zijn waarom deze foto is gemaakt, maar niet te duiden door de webredactie.