8e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

De 8e en een na laatste HJ-bekerwedstrijd is alweer een feit. De koplopers t/m de 7e HJ-beker 1 zijn Jan van der Veen met 342 uit de beste 5
2e Alfons Esman met een minimaal verschil van 2 met 344 uit de beste 5. In de HJ-beker 2 staat Hans Buma bovenaan met een score van 173 stableford uit de beste 5 en neemt Hans Le Loux de 2e plek in met 168. De derde plaats met een puntje verschil is voor David Reinhoudt met 167 stableford punten. Dus op alle fronten staat alles nog open.
Vandaag met 20 deelnemers in de HJ-beker 1 en met 14 spelers in de HJ-beker 2 waren de kanshebbers allemaal aanwezig met uitzondering van Hans Le Loux. Na de natte periode van de laatste dagen was het vandaag een bijzonder mooie en droge dag met een CBA van -1.
De score van vandaag in de HJ-beker 1 luidt :
1.Kees Blaak met bruto/netto 94/73
2.Gerard Siemerink bruto/netto 86/74 en hiermede de beste scratch speler
3. Frans van mol met bruto/netto 95/75
De uitslag van de HJ-beker 2:
1. Tiemen Boes met 33 stableford punten
2. Peter Kluitmans met 30 stableford punten
3. Sanne Dijkstra met Hans Buma, beiden met 26 stableford punten.

Het gerstenat werd door Kees Blaak en Tiemen tot zich genomen en hierdoor kwamen de speeches van beide heren tot volle glorie.

3e – Sanne Dijkstra

Met de R in de maand waren er ook weer mooie natuurelementen zichtbaar.
Volgende week 3 bal stableford qualifying.

De Neary ging naar Pieter Lem en de longest was voor Gerard Siemerink.
Hans Buma vierde zijn eigen feestje om op zich te profileren bij de winnaars

2e – Peter Kluitmans