7e Hennie Jordaan Bekerwedstrijd 2017

Voor de tweede opeenvolgende week zijn vandaag de 7e Hennie Jordaan bekerwedstrijden gespeeld. Hiervoor hadden zich 32 deelnemers ingeschreven waarvan 17 voor de HJ-beker 1 en 15 voor de HJ-beker 2. Met nog twee wedstrijden in deze categorie te gaan kunnen er zich nog volop wijzigingen in de standen voordoen zowel in de HJ-beker 1 als 2. Zoals bekend, zijn de 5 beste score’s bepalend voor de einduitslag. Deze bepaalt uiteindelijk wie de ‘VOS’ is bij de seizoenafsluitingswedstrijd. Klik hier of op de button onderaan.
De vorige vos ligt ons nog vers in het geheugen. In de wetenschap dat dit ultieme geluk je maar ‘once in a lifetime’ ten deel valt gaat deze vos en toevallig voorzitter van de herencommissie zijn geluk elders zoeken. Met zijn capaciteiten gaat hem dat zeker lukken. Vandaag had Hans zowel de longest op 250 mtr. als de neary op 30 cm. van de pin.
De beste bruto score ging wederom (nipt) naar Gerard Siemerink 83/71. Hans Weber had dezelfde score, maar de laatste 9 van Gerard deed Hans de das om. Wel werd Hans Weber nr.1 in de HJ-bekerwedstrijd 1 met netto 69. Tweede werd Gerard Siemerink met netto 71 en derde David Wijnen met ook netto 71.

2e – Gerard Siemerink

In de HJ-bekerwedstrijd 2 werd Hans Leloux eerste met 38 stableford punten. Vanwege zijn verhindering bij de prijsuitreiking nam Henk Blömer met veel genoegen de Memorial Tankerd gevuld met rijk gerstenat in ontvangst. Tweede werd Jos Gerritsen met 37 punten en derde Henk Kiers met 34 punten.

2e – Jos Gerritsen

Winnaar Hans Weber drinkt op de achtergrond zijn verdiende beker leeg. Maar waarom Jan Wiggers nu ook een beker mag leegdrinken is een raadsel.

3e – David Wijnen

Henk namens Hans Le Loux

De eerst volgende drie weken worden de Rydercup wedstrijden gespeeld. Er is volop belangstelling maar u kunt zich nog altijd als reserve inschrijven en indien er dan nog flights gevormd kunnen worden zal dit ook gebeuren. Voor de eerste wedstrijd graag om 11.00 uur aanwezig in verband met het fotomoment en ook andere gebeurtenissen die niet gemist mogen worden.

Hans Ouwehand

De longest EN de neary

3e – Henk Kiers

Het CBA was 0 en er werden maar liefst 9 birdies gescoord. En passant kon Huub Zurhorst door Joop nog worden ingelijfd bij de Old Grand-Dad club.
Dat er behalve het mooie golfspel ook in de baan nog volop te genieten valt geeft de foto links wel aan. Vergane glorie of ultieme schoonheid?

Dank aan de wedstrijdleiders