NGF-COMPETITIE

JEUGD DRIENE 2

DE EERSTE WEDSTRIJD

De eerste dag van de jeugdcompetitie Driene 2. Omdat het team van Zwolle zich had teruggetrokken zit Driene met twee andere teams in de poule: G&CC Lauswolt en de Drentse G&CC. Het team van Driene bestaat vandaag uit: Jesper, Matthijs, Mart en Tessa. De andere teamleden Thijmen en Laurens spelen vandaag niet. De openingsdag is op Lauswolt. Dus vroeg op staan! Om 6.45 rijden we richting Friesland met twee auto’s. Door de stromende regen. Op de prachtige (en gelukkig overdekte) driving range wordt druk geoefend. Om 8.56 mag Mart als eerst van zes flights singles de baan in. Om 9.36 slaat Tessa als laatste af. 9 holes stableford. De regen is wat minder geworden, de baan kan de regen goed aan. De drie beste scores per team tellen. Dat zijn Mart (18 pt), Matthijs (20 pt) en Tessa (20 pt). Zonder pauze door naar de tweede negen holes, spelvorm Greensome: als tweetal tegen een tweetal van een ander team, allebei afslaan, de beste bal kiezen en dan om en om verder. Ook hier scoort Driene goed: Mart en Jesper scoren 20 pt, Matthijs en Tessa scoren 18 punten, mede dankzij een prachtige birdie op de tweede hole. De regen laat het tijdelijk afweten zodat de tweede negen holes zo goed als droog kan worden gespeeld. Om 14.15 is iedereen binnen en worden de scores geteld. Driene is de dagwinnaar met een totaal van 96 punten en verdient daarmee 4 wedstrijdpunten, Lauswolt is tweede met 81 punten en krijgt 2 wedstrijdpunten en De Drentse is derde met 75 punten en scoort geen wedstrijdpunten. De beste individuele stableford score is gemaakt door Steven van Lauswolt (21 pt) wat Lauswolt nog een extra wedstrijdpunt oplevert. Eindstand:
Driene 4 punten
Lauswolt 3 punten
Drentse 0 punten.
De volgende wedstrijd is op Driene op 24 oktober. Lauswolt was een prima gastheer. Klein verbeterpunt voor de volgende wedstrijd op Driene is om na afloop kort de teams toe te spreken en de scores bekend te maken. Dat schoot er vandaag even bij in. Al met al een hele leuke en succesvolle golfdag!

DRIENE-1

DRIENE-2