18 mei – Driebal tegen Par

Aan deze wedstrijd tegen de eigen par werd door 29 leden deelgenomen. Tegen eigen par betekent dat de eigen handicap verrekend wordt. Indien men 2 slagen krijgt op een par 4 en men scoort een 6, is dit dus een par en wordt als een 0 genoteerd. Heeft men hier een 7 of meer wordt het een – en een score van 5 of minder dan is het een +. Tevens was de wedstrijd Stableford qualifying.
De hoogste score is voor Gerard Oosterhuis met 41 Stableford punten. Door een vrije vertaling van Par bedacht Wim ten Heggeler dat dit weleens van
par-aplu zou zijn afgeleid en daardoor kreeg Gerard deze overhandigd.
–> Zie de foto rechts.
Tweede met 40 Stableford werd Tim Logtenberg en als derde met 39 punten werd Joop de Jong op de hielen gevolgd door Pieter Lem eveneens met 39 Stableford, maar op de 2e negen was hij net iets minder. De CBA was 0. Er werden 6 birdie’s gemaakt waarvan Alfons Esman er twee voor zijn rekening nam.

Dat de baan er prachtig bij ligt is geen vanzelfsprekendheid maar daar wordt door de greenkeepers hard aan gewerkt. Ook de natuur is op deze tijd van het jaar op zijn mooist en als de score dan niet helemaal naar eigen tevredenheid verloopt moet je daar maar van genieten.

–> Zie hieronder de foto’s van de bosschages en onze greenkeeper Laurens.

Tot slot attendeerde Wim nog even op de enquête die naar iedereen is verzonden om deze ingevuld te retourneren voor 1 juni.