Regelquiz 2015 – Vraag 1

Bij welke wedstrijdvorm moeten de partners tijdens een vastgestelde ronde om beurten afslaan van de afslagplaatsen en om beurten slaan bij het spelen van elke hole?

a – greensome
b – foursome
c – threesome
d – fourball
e – scramble
Meerdere antwoorden kunnen juist zijn, alle juiste antwoorden moeten worden gemeld.

Antwoord

b – foursome en c – threesome waren juist

Volgens Regel 29-1 is dit de wedstrijdvorm bij een threesome en een foursome. Antwoorden b en c moeten beide gemeld zijn.

Bij een greensome slaan beide partners af en wordt daarna de beste bal gekozen die om beurten verder wordt gespeeld.

Bij een fourball spelen beide partners hun eigen bal en wordt de beste bal gespeeld tegen de beste bal van twee andere spelers..

Bij een scramble slaan alle spelers af en wordt de beste bal gekozen; vanaf die plaats spelen alle spelers weer een bal en wordt weer de beste bal gekozen, enz.

Regel : 29-1. Threesomes en foursomes – Algemeen

Bij een threesome of foursome moeten de partners tijdens een vastgestelde ronde om beurten afslaan van de afslagplaatsen en om beurten slaan bij het spelen van elke hole. Strafslagen hebben geen invloed op de volgorde van spelen.