Eclectic 2 keer eerste 9 holes

Na een afwachtende inschrijving was er op het laatst alsnog een mooi aantal deelnemers die deze vooral gezellige vorm van het golfspel aandurfden. Met tien flights van drie en een flight van vier werd het startschot (de bel) gegeven.
Vooraf een hartelijk welkom aan twee nieuwe leden die door de wedstrijdleiding nog eens gewezen werden op de consequentie van deelname aan de herenmiddag. Ook had de wedstrijdleiding bedacht dat als je de aftrek van slagen tot achter de komma zou verrekenen dat er dan minder kans zou zijn op een gelijke uitslag. Dit is bleek een misvatting want de nummers 1 en 2 eindigden gelijk op 32 netto en ook 4, 5 en 6 eindigden gelijk met 34,4 netto.
1e gedeeld Gerard Siemerink met 4 slagen aftrek. Robin Gray met 8 slagen aftrek.
2e Hans Leloux met een netto score van 33.8
3e Bart Witsenburg – Fred Leonards – Jan Kees van Kooten, allen met 34.4 netto.

Inspelend op een voorlopige conclusie van de enquête heeft de commissie al besloten ook voor dit soort wedstrijden een neary en second neary in te voeren die door Hans Leloux en Gerrit Tadema opgeëist werden.

De beide nummers 1
met de wedstrijdleiders
Hans Weber en Tiemen Boes

Gerard Siemerink werd nog even in het zonnetje gezet met het behalen van het clubkampioenschap en is haast niet meer weg te denken bij de top van de herenmiddag wedstrijden. Insiders weten hoe dit komt.

Stefhan Nijhuis liep met de clubconsul van de ‘Old Grand – Dad Club’ in de baan en hij vertelde trots dat hij sinds kort opa is. Koren op de molen van Joop die hem gelijk inlijfde bij het grote aantal donateurs van deze stichting die onze club telt. (Zie voor een verslag van de OGD Clubwedstrijd onder deze link en om donateur te worden: website Old Grand Dad Club)

Dat de nieuwe leden de consequentie van deelname goed begrepen hadden bleek uit dat zij, nadat zij zich hadden voorgesteld, de opdracht aan de horeca deden voor een rondje op hun kosten.
Hans leidt in: Bart links en Henk rechts.

Opa Stephan