Bij Golfclub Driene is het mogelijk kennis te maken met het golfen. Er zijn veel vooroordelen over golf en alleen door zelf te ervaren wat golfen is is een goed oordeel mogelijk. Voorop staat dat de golfer plezier in het spel moet hebben. Daarom heeft de NGF (Nederlandse Golffederatie) het zogenaamde 9-stappenplan ontwikkeld.
Het 9-stappenplan is een golfvaardigheidstraject dat is opgedeeld in 9 handicapcategorieën (stappen), waarbij het ontwikkelen van de vaardigheid, het vergroten van de succesbeleving en het speelplezier voorop staan. Het begint bij het eerste bezoek op de golfbaan, waarbij u welkom in golf wordt geheten, en gaat via golfbaanpermissie en handicap 54 naar een lagere handicap. De snelheid waarmee dat gebeurt verschilt uiteraard per persoon. Per stap is bepaald wat de minimale vaardigheden van een golfer moeten zijn om de volgende stap in het traject te kunnen zetten, zodat men weet wat te doen om beter te kunnen worden.

Om eerst te weten of golfen wel bij u past heeft onze professional Hugo de Bruin (tel. 06 1961 2911) een aantrekkelijk kennismakingspakket samengesteld.

9 stappenplan

Voor slechts € 50,- krijgen beginnende golfers
– vijf lessen in een groepje van 4-6 personen
– gebruik van golfclubs