Stap 3 van het 9-stappenplan

Naar EGA handicap 36 (en lager)

Met een Clubhandicap 54 kunnen spelers hun handicap verlagen door het spelen van Q-kaarten en door mee te doen aan qualifyingwedstrijden.
Let wel dat uw techniek en spelinzicht na het behalen van handicap 54 bij lange na niet genoeg is om een lage handicap te behalen. U zult uit zichzelf best nog wel wat kunnen zakken in handicap, maar op een gegeven moment stopt dit en is het des te moeilijker om daarna nog te werken aan uw inmiddels ingesleten swingfouten en spelpatronen.  Alleen regelmatige feedback middels professionele begeleiding en training maakt dat u zich doorontwikkelt. Hugo kan u hier programma’s voor bieden.

Qualifying kaart

Een ‘qualifying kaart’ of Q-kaart is een genummerde scorekaart.

Procedure

* Een Q-kaart moet worden aangemeld in Telegolf, het golfadministratiesysteem van Golfclub Driene. Dat kan en mag ook na het spelen van een succesvolle ronde. Zeker voor beginners is achteraf aan te bevelen, omdat daarmee de onnodige administratieve handelingen kunnen worden vermeden. Het is bovendien ook minder frustrerend als het vereiste aantal Stablefordpunten niet is gehaald.
* Op de Q-kaart staat vermeld: datum, tijd, volledige naam van de speler, EGA exact handicap én playing handicap van de speler.
* De spelvorm bij het spelen van een qualifying kaart is stableford.
* De kaart worden ondertekend door de speler én de marker.
* De score van de kaart wordt door de speler ingevoerd in de computer en de kaart in de brievenbus van de H&R-commissie gedeponeerd.
* Een speler kan elke qualifying kaart, waar dan ook in Nederland gespeeld, zo spoedig mogelijk inleveren bij de H&R-commissie.