Inschrijven in de hal verplicht

Als bestuur moeten we, indien nodig, kunnen aangeven wie op een bepaalde dag of tijd op de golfclub was. Het blijft daarom nodig om in te schrijven bij het clubhuis als je een rondje gaat lopen. Zet alle namen in het boek en of je 9 of 18 holes gaat lopen. Doe dit pas als je compleet bent als flight. Als je hier geregistreerd staat, dan hoef je later niet ook nog in de horeca te registreren.

Doordat er weer 18 holes gelopen mag worden is het soms onduidelijk wie nu eerst mag bij hole 9 en hole 1. Daarom hieronder de uitleg hoe RITSEN werkt:

Nemen wij aan : we hebben flight A die wil approachen  naar de green van 9, een flight B die wil afslaan van hole 1 en flight C die staat te wachten bij de ballengoot.

Flight A mag als eerste approachen naar de green van 9. Als flight A  geapproached heeft dan lopen ze naar de green van 9 en ondertussen kan flight B op hole 1 afslaan.

Als flight A  doorgaat zetten ze hun kar achter de green van hole 9 en beëindigen hole 9  Flight A loopt vervolgens door naar de afslag van hole 10 en sluiten aan achter flight B. Flight C laat flight A voorgaan. Nadat de flight A heeft afgeslagen van hole 10 gaat flight C naar de afslag van hole 1. Als daar dan weer een flight (D) aankomt om te gaan approachen dan laat flight C flight D approachen, slaan vervolgens af en flight D (als ze doorgaan naar hole 10) sluit aan achter flight C. Zo wordt vervolgens geritst.

Mocht flight A niet doorgaan en hun ronde beëindigen dan zetten ze hun kar naast de green van hole 9. Daarmee geven ze aan dat ze niet doorgaan. Flight C kan dan aansluiten achter flight B

Een Marshal heeft te allen tijde de bevoegdheid om een flight ertussen te voegen!!!!

Wij wensen jullie veel golfplezier,

Bestuur Golfclub Driene