De dinsdagopstap

Op dinsdag aan het einde van de middag spelen dames- en herenleden vanaf handicap 54, én leden met baanrecht permissie, 9 holes.
Het uitgangspunt van de dinsdagopstap is om voor de beginnende golfer op een ontspannen manier kennis te maken met de baan, andere leden van de club te leren kennen en wat wedstrijdervaring op te doen.
Om het wedstrijd element toe te voegen aan de ronde van 9 holes, wordt op de 1e en de 3e dinsdag van de maand een qualifying wedstrijd gelopen. De overige wedstrijden van de maand zijn non-qualifying. De laatste dinsdag van de maand spelen we een ‘fun’ wedstrijd.
Voor de start van de 9 holes is inschrijven mogelijk tot op de dinsdag zelf tot 12 uur, zodat de wedstrijdleiding tijdig de flights, die wisselend van samenstelling zijn, in kan delen.
Op de dinsdagmiddag is de starttijd in maart en oktober om 16.15 uur en van april t/m september om 16.45 uur.
Na afloop van de wedstrijd is de borrel en aansluitend kan men wel of niet meedoen met het dagmenu. Het dagmenu varieert van week tot week.
Eenmaal per seizoen spelen de dinsdagopstap én de dames van de ‘Dinsdag damesmiddag’ samen. Deze gezamenlijke wedstrijd wordt afgesloten met een feestelijke maal.
Het dinsdagopstap golfseizoen wordt eind oktober afgesloten met een gezamenlijke maaltijd.
De dinsdagopstap is een ideale gelegenheid om andere leden te leren kennen in een informele sfeer. Wie tijd en zin heeft om op de dinsdagmiddag 9 holes te spelen, is van harte welkom.